Mycket kan hända på ett år

  2015-04-02 / 00:18:23 / Allmänt /
Nu har jag inte varit aktiv här på över ett år! Men oj vad mycket som har hänt och så mycket jag gått igenom. På 12 månader, 52 veckor eller 365 dagar kan det hända mycket. Vid det här tidpunkten förra året var jag så nedbruten psykiskt, så fruktansvärt ledsen och trött på livet att den enda utvägen jag såg va att sluta leva. Det fanns inget på den här planeten som jag kände att jag ville leva för. Jag älskar min familj och mina vänner, men de skulle komma över det så småningom... Ansåg jag! 

Jag åt antidepressiva och hade lugnande som "stöd" då jag nästan aldrig klarade av att somna själv. Det gick till och med så långt att jg blev sjukskriven från skolan och var tvungen att va under konstant uppsyn så jag inte skulle göra något åt mig själv. Panikångestattackerna blev allt fler och mer påtagande och jag fick besöka akuten på US i Linköping pga en mindre överdos av mina lugnande tabletter. 

Inte trodde jag då att jag, lite över ett år senare skulle sitta i en lägenhet på Fuerteventura och vara ansvarig över minicluben på Playitas Resort, hittat kärleken och ha stora planer inför framtiden. 

Inom loppet av 12 månader, 52 veckor, 365 dagar har jag upplevt den djupaste, mörkaste dal och den högsta ljusaste toppen i livet. Jag har skaffat mig vänner och kontakter jag aldrig trodde skulle hända och jag har skaffat mig erfarenheter jag bara kunde drömma om. 

Så var sitter jag om 12 månader? Vilka har jag träffat och lärt känna om 52 veckor och vad kommer jag ha för nya erfarenheter i ryggsäcken om 365 dagar? Det vet vi inte och det är det som är så spännande! Jag har hela världen att upptäcka och nu, till skillnad från ett år sen, vill jag upptäcka vad världen har att erbjuda! Den finns där, redo för att upptäckas och det är bara jag som sätter gränserna. (nästan) 

Nu ska jag gå och lägga mig, för imorgon ska jag upp och jobba! Jobba med barn (som jag älskar) där jag får prata massa olika språk (som jag inte är jättebra på men fruktansvärt intresserad av) i ett land där det aldrig blir kallare än 20 grader på sommaren! Sug på den du, 17-åriga Emelie! Tur att du aldrig genomförde de där mörka tankarna som hemsökte dig och tur att du haft dån tur att ha människor som hjälpt dig igenom allt! Annars skulle du inte sitta här, och vara näst intill så lycklig som du bara kunde vara! 

Och det vill jag att alla ni där ute, som kämpar med samma problem som jag gjorde, ska veta! Ni kommer inte höra det här när jag skriver det, för ni är så inne i ert egna elände. Men ni är inte ensamma! Ni har säkert hört det 1000 gånger tidigare och kommer höra det 1000 gånger till! Men ni är inte ensamma, det finns så många människor som kämpar med sina inte demoner och där dom i vissa fall tar överhanden och vinner! Låt dom inte göra det! Visa att ni är precis så värdefulla och värda att leva som alla andra säger att ni är! Och hör ni det inte får andra hör det när jag säger det! 100 gånger om dagen, timmen och minuten! Du har precis lika mycket rätt att få leva och vara lika lycklig som jag är! Kan jag kan du! Ge fan inte upp! Min största dröm gick i uppfyllelse, se till att din också gör det! Men då måste du kämpa! Driv ut dina demoner och du kommer se att du kan göra precis allt du vill! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious