TIPS MOT TORRT OCH FRISSIGT HÅR

  2013-09-15 / 12:13:00 / Inspiration /
Nu har jag börjat märka att fuktigheten börjar ändras i luften, eftersom mitt hår ger mig en tydlig indikation på det. Så fort sommaren tar slut börjar mitt hår bli torrt och frissigt och är så i stort sett hela vintern innan våren kommer igen :/ så jag har provat många olika remedies för att motverka det här och det här är mina bästa tips:
Tvätta aldrig håret mer än 3 gånger i veckan:
Vatten sliter faktiskt på håret, även fast man inte tror det, så tvättar du håret mer än 3 gånger i veckan så utsätter du håret som onödigt slitage som du egentligen inte behöver utsätta det för. Håret kommer bli skitigt i början om det är vant att tvättas ofta, ävänd då en torrshampo i hårbotten (fungerar även med potatismjöl eller kakao om du är mörkhårig)
 
Borsta aldrig håret när det är blött:
Håret är extremt känsligt när det är blött, så borstar du håret när det är blött kan du väldigt lätt borsta sönder hårstråna istället för att göra det lent och följsamt som man oftast tror. Likadant med "handduksturbanen".
 
Använd hårinpackning minst en gång i veckan:
För att håret ska få en extra boost av nutrition och fukt som det behöver. Olivojla, avokado, vinäger, full-fat majonäs och ägg funkar perfekt om man inte vill spendera pengar på de abolut dyraste hårinpackningarna. 
 
Använd shampoo och balsam som är till för just ditt hår:
Leta efter shmapoo och balsam som passar för just ditt hår, alltså om du har tunt, tjockt, rakt, lockigt eller färgat t.ex.  
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious