KRIMINOLOGI EFTER GYMNASIET?

  2013-09-03 / 15:29:00 / Allmänt /
Jag börjat seriöst få lite ångest över vad som kommer hända efter gymnasiet, jag har alltid tänkt att jag ska ta ett år och bara pusta ut från allt pluggande. Jobba lite där jag får plats och verkligen få ta hand om mig själv och ta reda på vem jag är. Men ju mer jag funderar på det ju mer börjar jag förstå att så enkelt är det inte, Sverige är ju inte i topp bland de länder som har minst ungdomsarbetslöshet direkt... Vad ska jag ta mig till då, om jag inte får något jobb? Flyttar till Norge? Eller ska jag fortsätta plugga ändå?
 
Jag har iaf nu fastnat för Kriminologiprogrammet och speciellt på Trollhättan Högskola som erbjuder fyra olika "inriktningar" inom programmet som jag tyckte lät skitkul :) det är säkert också bra att ha i bagaget tänker jag om jag ska bli polis :)
 
vi får se hur allt reder ut sig.. har sååå mycket att tänka på och lösa fram tills dess! 
dessutom vill jag ju nån gång också åka till usa eller australien och plugga psykologi.... (men det kommer i ett annat inlägg ;))



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious