TANKAR KRING NULÄGET - HV71

  2013-10-09 / 15:09:05 / Hv71 /
Jag vet egentligen inte hur många av mina läsare som är hockeyintresserade.. men jag skriver ju inte bara för er utan också för mig själv. Och bloggen är ett jättebra ställe att få avreagera sig och skriva av sig lite på. Därför kommer jag nu skriva av mig lite gällande krissituationen som råder i klubben i mitt hjärta.
 
Jag antar att det flesta redan vet att HV ligger sist i tabellen och att det krävs nått rejält nu för att vi inte ska tappa allt för mycket och hamna efter ordentligt. Jag tycker att det är skitkonstigt.. för HV har alltid varit ett topplag men nu helt plötsligt har nått hänt som har gjort att de har tappat allt. Jag funderade på det igår och tänkte att nya lag görs ju varje säsong, spelare försvinner och nya spelare tillkommer men vad är det den här säsongen som är annorlunda då? Stillman och Dahlén är kvar men vet ni vem som inte är... Davidsson! Jag tror att det är där det ligger. Petrasek är en säkert en helhärlig snubbe och en bra back och han har dessutom spelat i HV så länge jag kan minnas typ men han har inte samma vilja och driv som vissa av de lite yngre spelarna i laget. Davidsson va en kapten som hade koll på allt, va ödmjuk men bestämd och hård när det behövdes. Pettan har heller inte föregått men gott exempel de senaste matcherna. Han drar på sig dumma utvisningar och verkar ha en väldigt kort stubin och verkar lätt bli irriterad på domarna över ett domslut han inte håller med om. Jag läste lite igår efter matchen mot Leksand att många hellre ville se Fälth som kapten och det skulle nog inte vara helt dumt att ha honom som kapten, han har mer tålamod och mer vilja på isen men också någon som kan hålla ihop laget.
 
Ett rykte som har cirkulerat lite på sistone är att Dahlén hänger lite löst och det har diskuterats hur vida man tycker han borde få bara kvar men jag tycker att det varit lite väl drastiskt att sparka honom, jag menar han har enormt mycket erfarenhet som både spelare och coach men den personen jag tycker borde få gå är Stillman. Visst han har gjort så mycket för klubben och han har hjärta för HV men om man ska titta på det stora hela när det gäller hurvida han har spelat korten med spelarna som fått komma och gå har det mest bara varit snack om pengarna. Och visst ska spelarna kunna leva på att vara spelare men spelar man inte också för att det ska vara kul. Jag tycker Stille prioriterar helt fel och har valt bort så många bra spelare som vi egentligen behöver.
 
Och sen med tanke på att vi har ett så högt antal spelare skadade måste något göras snabbt! Så för att sammanfatta allt jag skrivit lite snabbt:
Ha kvar Dahlén
Få Stillman att avgå
Byt lagkapten
 
Även om jag säkert låtit lite negativ när jag skrivit det här vill jag att det tydligt ska framgå att jag älskar Hv71 oavsett vilken plats i tabellen de ligger på, oavsett hur många matcher de vinner eller förlorar. Hv har kommit att betyda så fruktansvärt mycket för mig och jag skulle aldrig kunna hata en enda person som jobbar i eller med världens bästa klubb och förening.


Jolin Berg

Ligger ju även mycket i att man måste veta hur alla har sitt spel. Tar ju ett tag innan man kommer in i det. Men även dom andra lagen som dom spelar mot utveklas ju också och får nya spelare som kanske platsar bättre i deras lag. Bara en teori :)

Svar: Absolut :) men i sån kris som HV är i nu har de aldrig riktigt varit. Och jag tror att det finns många faktorer egentligen, men jag kan tänka mig att det känns lite "vilset" i laget nu utan Davidsson då Pettan inte är den ultimata ledaren.
Emelie

2013-10-09 @ 15:19:22
URL: http://jolinberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious