THIS IS IT

  2013-11-05 / 18:19:00 / Träning /
Vet ni vad? Idag fixade jag äntligen ett nytt gymkort :) jag är så sjukt peppad, nu känns det påriktigt. Den här gången ska jag klara det, jag mår just nu bättre än jag någonsin har gjort. Jag börjar komma till ro i min själv och även fast jag vet att jag har gått upp i vikt en hel del vet ajg att det var vad min kropp behöver just nu. Kroppen är fortfarande rädd att sättas i svält så den sparar på varje liten kalori den får i sig. Dessutom består tydligen min kropp av väldigt mycket vätska nu också. 
 
Men det som känns bäst är att jag nu kan käka, glass, choklad och o.s.v. utan att känna någon extrem ångest. Mina hjärnspöken skriker dock fortfarande långt bak i huvudet: "kolla vad alla andra tittar på dig, vill du att de ska tycka att du är en fet kossa eller?" men till skillnad från förut dränker jag nu dessa röster med det glada och vackra jag har i livet just nu. Jag har självklart dagar som jag mår piss och bara vill cutta sönder hela mig själv typ, men som just idag är jag så glad över att jag aldrig lyssnade på den mörkaste och hemskaste rösten av de alla, i mitt huvud. Just den rösten som sa att allt och alla skulle bli så mycket bättre och gladare om jag inte levde och framför allt att jag själv skulle slippa den smärta jag befann mig i då. 
Det har nu gått ganska exakt 8 månader sen jag va på BUP för första gången, och jag har egentligen inte tänkt på hur pass långt jag har kommit :) Och det ger mig ännu mer motivation till att fortsätta och göra det på rätt sätt den här gången :) aldrig mera vill jag se ut såhär:
och då ska jag säga att det här va inte ens när jag vägde som minst....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious