PAOLO ROBERTO

  2013-11-12 / 22:25:25 / Allmänt /
Har precis kommit hem från den mest bästa och mest intressanta föreläsningar jag någonsin varit på. Paolo Roberto höll en fullkomligt fantastiskt bra föredrag inne på Konsert och Kongress i Linköping nu ikväll, där han pratade om sitt liv men också mycket om attityd och motivation. 
  När jag satte mmig på bussen in hade jag, ärligt talat, inte så stora förhoppningar, det här va han nissen som lekte cool på Robinson och som gillade att slåss, men jag kan säga att nu 3 timmar senare så har han förändrat mitt liv. Han har fått mig att inse att livet handlar om så mycket mer än det vi bara gör per automatik idag, vi lever som robotar nu för tiden, vi tar allt för givet och ger upp allt för lätt. Den här mannen tävlade boxning i 10 år och ställde sig upp och tog fighter mot motståndare, som vi bredvid bara skrattade åt och sa att "det där kommer han aldrig att klara". Han hade så många människor emot sig och var hatad av så många olika människor av olika anledningar, men han stod upp för det han trodde på och genomförde det med stolthet. 
 
Efter att ha lyssnat på den här föreläsningen känns det som ingenting är omöjligt, jag skulle fan kunna bli statsminister om jag bara skulle vilja och kämpade för det tillräckligt hårt. Och det är precis en sådan här skjuts i rätt riktning som jag behövde just precis nu, för att få hjälp i tillfrisknandet från anorexian och depressionen. Jag hade så sjukt gärna velat träffa honom efter föreläsningen och tackat honom presonligen (för det här var bland det mäktigaste jag varit med om) men jag vill ändå rikta ett tack till honom (även ifall han med största trolighet inte läser detta) för att han har gett mig hopp om livet, hopp om framtiden och hopp om mänskligheten. 
 
Det finns så mycket jag skulle kunna säga om föreläsningen, men jag tycker ni borde gå och se den istället. Det kan vara det bästa beslut ni någonsin tagit, jag vet att det i alla fall var ett av mina. 
Paolo Roberto du är en förebild av klass!
Bild lånad från google. 
Vill bara flika in och säga att det va ganska roligt när jag skulle försöka hitta en bild på honom, en "neutral" bild, för nästan alla bilder på google med honom är när han står med knytnävarna upp eller med en gaffel pasta i handen. Det säger ju, bara det, rätt mycket om vilka fördomar vi har om honom. Se förbi de fördomar och gå och lyssna på hans föreläsning, ni kommer inte ångra er. 


Ryno

Halloj, läste om dig i tidnigen idag. Bra läsning, både i tidningen och på din blogg! Skönt att det går åt rätt håll och hoppas att du fortsätter i samma riktning. Jag menar, vem vill inte träna regelbundet och njuta av sitt liv till max?

2013-11-20 @ 06:06:43
URL: http://fitnessguru.se/charliepetersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious