DETTA GÖR MIG UPPRÖRD

  2013-05-29 / 07:35:34 / Inspiration /

Pappa köpte en skallverblaska i helgen och i den hittade jag en ganska intressant bild som jag känner att jag vill ta upp här på bloggen.

På bilden ser vi alltså en liten bild uppe i hörnet på en välsvarvad, skitsnygg modell med en kropp to die for. Och så har vi den stora bilden på en vanlig kvinna med celluliter på benen. Och nu kommer bomben: dessa två kvinnor är en och samma person! Ni läste rätt! Kvinnan på den lilla bilden är precis samma person som på den stora bilden men med en hel del photoshop iblandat.

Det här gör mig så upprörd, att media alltid ska framställa alla som "perfekta" och välsvarvade och tighta, vad är felet med att visa världen hur vi EGENTLIGEN ser ut? Inte konstigt att ätstörningar är så vanligt här i västvärlden när media och vårt samhälle är helt fucked up!

Någonstans i det här gläds jag också eftersom man får se (men ytters sällan) hur modellerna egentligen ser ut och att de faktiskt inte ser så perfekta ut som vi tror. Och de modeller som går Victoria Secret's fashion show vet jag går på en HEMSK diet sista tiden innan showen och det sista dygnet innan får de bara dricka vatten eller om ens det....




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious