Spela Hockey vid 16?

  2013-03-06 / 17:19:08 / Allmänt /
Nu är det såhär att jag har fått en dille på Hockey om ni inte redan har märkt det ;) det är inte bara sittastillande lugna avslappnande tv-tittande längre utan hjärtklappande, ytterst nervösa men ack så underbara hockeymatcher med känslor och hoppande. Men nu har det eskalerat ytterligare, jag är galen jag vet! men fatta vad underbart KUL det skulle vara att få spela hockey själv! Inte bandy, inte rinkhockey utan riktig ISHOCKEY!
  Det som tog emot var dock att jag trodde jag var lite för gammal för att börja på det nu, 16 år lixom, alla brudar som spelar hockey är säker typ proffs vid det här laget :( jag kollade LHCs damlag men såg att de nästan aldrig hade träning, och det tog emot i hjärtat at jag skulle behöva spela i ett lag jag HATAR för att få spela den sport jag vill...
 
MEN NU hittade jag Motala AIF Dam Hockey som har valt att inte vara med i någon serie det här året och skriver själva att det är ett ypperligt tillfälle för nybörjare att börja spela hockey. VILKET KÄNNS AWESOME! Så nu kanske kanske :D jag ska höra med dom ansvariga och så hade jag tänkt åka upp och kolla på en träning. Vem vet det kanske är där jag hamnar! Skulle vara drömmen! Tack MAIF Dam Hockey för att ni finns!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious