RawFood Bollar

  2013-03-27 / 11:00:00 / Kost /
Kommer ni ihåg RawFood bollarna jag skrev om i helgen? Jag måste säga att jag var lite skeptisk när jag skulle göra dom, för jag trodde inte att det kunde bli så gott med något som har dadlar som grundingridiens, men där hade jag fel så fel! DEt blev helt himleskt gott! Och jag rekommenderar verkligen alla till att göra dessa. PS. Tål du inte, eller gillar några andra nötter än de jag hade med i mitt recept så fungerar de lika bra.
* 10 st blötlagda dadlar
* 1 näve satlade mandlar
* 1 näve saltade valnötter
*3/4 dl havregryn
*1-1,5 tsk krossad linfrö
*Kakao
*Kokosflingor
Gör såhär: Mixa ner de blötlagda mandlarna till en jämnsmet. Krossa sedan nötterna såväl du kan och ha i nötkrosset i smeten och mixa ned allt till en jämn smet. Ha därefter i havregryn och linfrö och rör runt så det blir en ganska fast smet. Ta upp och rulla till små bollar och rulla dom sedan i kakao och kokosflingorna. KLART
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious