Inga bongårdsdjur...

  2013-03-07 / 10:00:00 / Allmänt /
Jag har ju aldrig, och kommer aldrig att äta hästkött (och det hade jag bestämt mig för innan all den rabalder kring denna hästkött i allting)! Häst är nånting som jag aldrig kommer äta, och nu dels med tanke på att det är typ hästkött i allt så kan jag inte riktigt lite på, speciellt, skolmaten och vad som är i det köttet. Df har jag valt att inte käka någång kött utan fisk i skolan. Men jag har också kommit underfund med att alla dess bondgårdsdjur dödas och slaktas när de är små bebisar!!!!!!!!!!! En kyckling är bara några månader när de slaktas och nötdjuren och grisarna är bara några år! Det är sjukt! Jag har innan tyckt att det är helt snurrat att mna bara föder upp djur för att döda dom, men att de är sååååååå unga som de är när de slaktas hade jga ingen aning om.
Nu är djuren på bilderna verkligen BEBISAR men tänk på dom nästa gång ni stoppar kött från ett bondgårdsdjur i munnen. Jag äter köttet när jag blir bjuden, absolut men inte i "onödan". Fisk äter jag dock som vanligt och vilda djur, för de blir inte uppfödda för att dö och när de väl blir kött är de vuxna djur.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious