SWEBAR- utvärdering

  2013-07-19 / 12:44:25 / Träning /
Nu har jag provat alla de Swebar jag köpte när vi var nere i Kalmar och tänkte att jag skulle göra en liten kort utvärdering av dom. Dom var alla goda, men jag kommer nog inte köpa dom igen för det är väldigt mycket mer likt godis istället för en protein bar. Näringsinnehållet per 100g är: 20g Fett, 38g Kolhydrater (varav 35g sockerarter) och 28g Protein. Enligt mig är det lite för mycket kolhydrater för att vara en bra proteinbar och alldeles för mycket sockerarter i för att den ska få full pott. De är givetvis nyttigare och innehåller mindre kalorier (250g per 100g) än vanligt godis men jag skulle ändå bara ta den här ibland som just godisbar.
 
Men om jag skulle rangordna de smaker jag köpte kommer Mintchoklad på 4e plats, smakar vääldigt likt After Eight chokladen och jag är inte ett så våldsamt fan av mint egentligen.
Som nummer tre kommer jordbgubbs-smaken, den smakade (vad säger man?) väldigt tillgjord, som en dålig imitation av jordgubbe, men blev godare efter några tuggor och i slutet av baren var den riktigt god :)
Som nummer två kommer Banan-Choklad smaken, den gillade jag faktiskt väldigt mycket, den smakade lite lustigt i början också som jordgubbsbaren, men inte så mycket att klaga på angående den här. Väldigt god.
Men som nummer ett!!!!! Kommer Kokos-smaken, den blev starkt rekommenderad av hon i kassan när jag köpte dom och nu förstår jag varför. Gillar man kokos ska man verkligen köpa den här, den smakar verkligen kokos och choklad och är huuuuur god som helst! ASGOD!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious