22 JULI

  2013-07-22 / 17:23:00 / Allmänt /
Vill ta en kort stund och ägna ett inlägg till offren som skövlades den 22 Juli 2011 i Norge. Det har idag gått 2 år sedan Anders Breivik massmördade 77 personer inne i Oslo och ute på Utoya. Det här vet ni säkert redan en massa om så jag ska inte skriva en milslångberättelse om det hela, men jag vill ändå att ni ska skänka en tanke till de som avled och deras familjer. Jag skulle inte kunna tänka mig att förlora någon i min familj, de är det viktigaste i mitt liv och jag kan inte föreställa mig hur hemska de här två åren har varit för alla familjer som har blivit drabbade på ett eller annat sätt.
Jag vet inte om det är någon av er, som blivit utsatta för denna tyranni, som råkar snubbla in på den här bloggen, men om ni gör det ska ni veta att jag tänker på er idag och önskar er allt gott i framtiden. Idag har ni världen bakom er och som stöttar er, glöm inte det! Jag vet att ni alla har bestående sår och men, både fysiska men framför allt mentala, som ni kommer bära på resten av era liv, men tiden läker alla sår. Kanske inte som en doktor som kan fixa ett brutet ben med lite gips men som en varm, omtänksam mor som blåser på skadan så att det känns bättre, i alla fall för en kort stund.
 
bild lånad från google...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious