The Impossible

  2013-02-09 / 01:46:50 / Allmänt /

Såg precis en film om en familjs sanna öde under tsunamin i Thailand 2004, The Impossible. Filmen är gjord av samma skapare som har gjort Forrest Gump och Cast Away så ni kan ju själva förstå att det här inte är en skitfilm. Och det ska jag säga er! Att den här filmen har öppnat ögonen på mig, den har fått mig att inse hur viktigt det är att man uppskattar och bryr sig om allt man får och allt man redan har omkring sig, son familj och sina vänner! För man vet aldrig när allt kan ställas på ända.
Det behöver inte betyda en flodvåg, man kan bli påkörd, huset kan börja brinna eller någon kan bli kidnappad, och plötsligt inser du hur viktig den personen är och hur mycket ett tryggt hem betyder!

Man ska aldrig, aldrig, aldrig ta något för givet, vilket jag lätt har gjort de senaste åren men det är slut på det nu! Jag ska aldrig vara otacksam eller skiljas från någon som ovän! Man vet aldrig om det är det sista man får säga till personen!

Vill skicka en virtual hug till alla er som läser och säga att ni är guld värda, varenda en av er! Ni gör världen till en vackrare plats!

Se filmen själva så kommer ni förstå vad jag pratar om!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious