Jordnötssmör Pannkakor

  2013-02-09 / 14:57:00 / Kost /
Jag skrev ju igår att jag hade lyckats komma på nya underbara recept när jag va hemma, och här är det receptet jag är absolut mest stolt över! Det är jordnötssmör pannkakor :) Om man inte tycker om jordnötter eller jordnötssmör ska man antagligen inte göra dom här, men för er andra är det här ett måste! De är så himelsk goda!
De är ganska fasta i konstistensen, inte riktigt som en vanlig pannkaka, tänk er en amerikansk pannkaka ungefär. Här är recpetet iaf, det blir ca 2 små ganska tjocka, eller ganska 4 små tunna.
* 1 ägg
* 4 msk mjölk
* 0.5 dl müsli
* 1 msk jordnötssmör
* 1 tsk nyponmjöl
* 1 tsk krossade linfrön
* 0.5 dl keso
Rör samman och stek (jag stekte med olivolja och det blev jättebra). 
Till hade jag värmda mosade blåbär och en klick keso! UNDERBART gott!
 
och nej man behöver inte ha müsli och linfrön i, man kan ta vanligt mjöl istället, men det blir inte samma smak och inte samma konstostens så jag tycker att det skulle förstöra hela receptet. Men man gör som man vill såklart!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious