KOM IGÅNG I HÖST

  2013-08-29 / 17:41:00 / Träning /
Även fast jag är lite (okej mycket) bitter över att jag inte kan träna just nu så betyder vl inte det att jag måste sluta blogga om det. Det är förstås jobbigare och jag läser inga träningsbloggar för tillfället för jag blir helt enkelt för ledsen av att göra det. Men jag tänkte ända att jag kunde ge er mina bästa tips på att komma igång med träningen på ett hälsosamt sätt!!!!!
 
1. Sätt realistiska mål!
Du kommer aldrig bli vältränad och slimmad på någon vecka bara, och det är viktigt att du vet när du startar. Därför måste du sätta upp realistiska delmål som du kan sikta på istället för att innan bestämma att du ska gå ner 5 kilo eller minska 10% i fett. Tänk istället att bestömmer att du ska försöka träna 2-3 gånger i veckan i ett tempo som känns bekvämt för just dig. 
2. Gör anteckningar
Gör upp en plan där du skriver upp vilka dagar du tränar, vad du tränar och hur mycket du lyfter kanske och vad du äter om det inte får fel effekt (som det fick på mig) skippa det då! Men angående träningen så kan du hålla koll på vilka dagar du har tränat vilka muskelgrupper och hur mycket du har lyft. Det här kan du även kolla tillbaka i sen och se dina framsteg.
3. Ge inte upp efter lite motstånd
Alla kommer stöta på lite motstånd påvägen till succé, så är det alltid, utan några misslyckade når vi aldrig målet. Dessutom växer vi som människor på vägen. Det kan komma en vecka då vi absolut inte har en sekund över till att gå til gymmet, ta oss till spåret eller dra ett kort litet cirkelpass hemma. Låt det då inte förstöra allt. Släpp det, förlåt dig själv och ta nya tag. Det hjälper inte någon att gå och älta. 
4. Gör något du tycker är kul
Om man gör något man tycker är kul är det cokså mycket troligare att man fortsätter innan man ger upp, och det bara känns jobbigt och kmpigt att ge sig iväg. Får du ångest av att tänka å ett löpband eller att gå/springa överhuvudtaget, gör då inte det. Det finns så många olika träningsformer idag som kan kan få ut båda kondition,smitighetoch styrka av. Du kan dansa, rida, köra crossfit, martial arts, cykla, simma, paddla ja you name it. Hitta din grej och håll dig till det.
5. Glöm aldrig varför du började
Alla har dagar då motivationen tryter, men glöm då inte varflr du började från början. Kanske var det för att gå ner i vikt, kanske var det för att leva ett mer hälsosamt liv eller bara för att må bättre och vara gladare. Vad det än beror på så får du inte glömma det. De dagar du känner som att inget händer och somatt du lika gärna kunde ge upp, kolla i din anteckningar eller förösk att kolla in i framtiden där du har nått ditt mål. Ger du upp nu kommer du aldrig nå dit. Glöm heller aldrig att det inte är en tävling, ta det i din takt och i den takt din kropp klarar av. 
 
Lycka till! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious