Vill adoptera!

  2013-04-05 / 16:30:00 / Allmänt /
Vet inte om ni har sett den här loggan förut? Eller om ni ens vet vad det är ? Men då ska jag berätta det för er! Kommer ni ihåg för några veckor sedan när jag la upp en video på en liten hund som hade blivit övergiven på en sopptipp och som va blind på båda ögonen, men som blev räddad och sen bortadopterad och fick ett nytt bra hem? 
  Efter det har jag blivit helt galen typ och kollat runt på massa olika adoptionshemsidor för att se hur olika organisationer jobbar, då jag är 110% säker på att jag ska adoptera en hund så snart jag bara kan efter att jag har flyttat hemifrån. Men iaf, tillbaka till loggan, jag såg ett tips på nätet om en person som hade adopterat ifrån den här hemisdan, som räddar övergivna hundar i Spanien och hon hade bara bra upplevelser från den här organisationen, likaså en bekant till henne som också hade adopterat här. 
 
Och när jag va inne på den här hemsidan och kollade på hundarna som dom hade räddad hittade jag en hund som jag föll PLADASK för! Trissan har dom döpt henne till och hon hittades övergiven i Aloha Pueblo i Spanien, och eftersom hon inte hade nån ID-märkning vet man inte vem den förra ägaren är. Mer än bakgrund än så står inte på hemsidan och man vet inte så mycket om henne förutom att hon är ca 1 år. Och ända sen jag såg henne på hemsidan.... åh! Fan, att folk här hemma är pälsallergiker. FAN! Hon är ju så jävla vacker, och verkar passa perfekt för vår familj, om man dömmer på beskrivningen på hemsidan. Vill adoptera!
Så nu ber jag er ännu en gång, om ni går i tankar om att skaffa hund, överväg 1, 2 och till och med 3-4 gånger att adoptera en hund. De behöver inte se skröppliga och dana ut, och vissa hundar har haft det bättre än andra, så de behöver inte ha massa "olater" för sig om det är det man är orolig för. Men SNÄLLA! kolla in på någon hemsida som räddar hundar som har blivit övergivna! Du räddar liv! Klicka på loggan högst upp i inlägget för att komma till den här sidan för att läsa mer! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious