Hälsolimpa

  2013-04-22 / 12:20:00 / Kost /
Igår fick jag ett galet sug efter nybakat bröd, men vi hade ingen jäst hemma så mina planer höll på att gå i stöpet direkt, men envis som jag är så letade jag fram ett recept på en nyttig, grov och suuuupergod hälsolimpa. 
Ingredienser: 
* 2dl havregryn
* 5 dl Rågsikt
* 1 dl linfrön
* 1 dl sesamfrön
* 2 tsk bikarbonat
* en nysalt
* 1 msk sirap (valfritt)
* 1 rivet äpple
* 4 dl naturell yoghurt
* (möjligen lite mjölk om fegen blir för torr)
Utförande:
Sätt på ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingredienser. Riv ner äpplet och tillsätt yoghurten och möjligen sirapen. Klä en brödform med bakplåtspapper eller smörj med lite smör. Kleta i smeten och dekorera med några pumpafrön. In i ugnen i 45-60 minuter. (min tog ungefär 48 min)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious