Söndagsfrukost

  2012-09-23 / 09:30:37 / Kost /
 Tro det eller ej, men jag vaknade ÄNNU tidigare idag -.- kvart I åtta! Var uppe till ett igår för att jag hoppades på att få sova lite längre, men icke. Jag förstår mig inte på min kropp ibland :( Jag gick i allafall upp och fixade ännu en lyxfrukost till mig själv! jag kan verkligen inte fortsätta i den här stilen, då kommer jag gå upp 80 kilon typ... Men som sagt det är helg, och idag hade jag tänkt att kötta lite i spåret nu när jag ätit så gott och chillat lite för mycket i helgen kanske :)
 
Här är iallafall min frukost (såg ungefär likadan ut igår):
* Ett stort glas vatten
* Två fibermackor med stektäggvita, kalkon och gurka
* En liten pannkaka med keso blandat med kakao och kanel
* VÄRLDENS godaste "mikromuffins" med blåbär och Alpro Vanilj Yoghurt
Ni måste prova att göra den där muffinsen, den smakar ungefär som blåbärspaj fast med lite hårdare konstistens och tillsammans med Alpros vaniljyoghurt (som smakar precis som vaniljsås) så blir det som en nyttig efterrätt till frukost, och man behöver ju inte ha blåbär i om man inte gillar det. Man kan ta äpple, banan, mango... vilken frukt som helst! :D
 
Mikromuffins
* Ett ägg
* 3/4-1 dl havregryn
* 1-2 krm vanilinsocker
* 1 msk kokos
* sen beror det på hur mycket bär du vill ha i, men jag tog ungefär 2 msk blåbär i
 
Ta fram en kopp och rör i alla ingridienser, märker du att det blir lite fast (ska fortfarande vara en aning rinnig när du är klar med smeten) så tillsätt lite vatten. In med koppen i mikron på högsta effekt i 1,5-2 minuter. Ta ut den, vänd koppen upp och ner på en tallrik så att muffinsen kommer ut och ha på yoghurten. Bästa, lyxigaste och enklaste frukostensom finns!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious