Energibars

  2012-09-25 / 10:03:48 / Kost /
Jag visade ju er mina energibars häromdagen som jag gjorde som jag kunde äta på väg hem från gymmet. Dom innehåller mycket bra fibrer och protein och blev jättegoda!
* 1 Banan
* 1 dl havregryn
* 2 msk linfrön
* 2 msk solrosfrön
* 1 dl hackade chashewnötter
* 2 msk russin
* 1-2 äggvitor
* 1-2 msk kokos
* Mandelflarn
 
Sätt på ugnen på 200 grader C. Mosa bananen och hacka chashewnötterna till små bitar. Blanda ihop med alla andra ingridienserna och klicka ut på bakplåtspapper i den storklek och form du själv vill ha. lägg på madelnflarnen och sätt in i ugnen i 15 minuter.Lägg upp på tallrik och låt svalna i kylen. När dom är helt nedkylda kan du slå in dom och lägga tillbaka dom i kylen igen. Blir ca 9 st.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious