Oscar Sundh <3

  2012-10-09 / 22:00:58 / Hv71 /
 
Blev inget avslut i matchen, 6.27 in i tredje kommer Oscar Sundh i närkamp med Toni Koivisto i Luleå och far upp och slår i huvudet i sargen, faller sen handlöst ner på isen där huvudet studdsar två gånger innan han medvetslös glider vidare en bit på isen innan han stannar. Riktigt jävla obehaglig smäll och under hela dom 17 minuterna som 2 matchläkare och 6 räddningstjänstmän är han djupt medvteslös och har krampanfall.
 
Beslutet tas självklart att avbryta matchen! Så skakad och orolig som jag är här hemma i soffan som supporter kan jag inte föreställa mig hur lagkamrater och lagchef känner, hade aldrig gått att avsluta den matchen.
 
Tydligen rör det sig om en kraftig hjärnskakning och jag skulle vilja säga att Oscar i BÄSTA FALL blir borta resten av säsongen! Jävligt obehagligt och riktigt synd då HV tappar en viktigt och oerhört skicklig spelare!
Förra veckan då man först trodde att Liket fick en smäll i huvudet av Reddox sa Uffe att om en spelare får en kraftig smäll i huvdet kan karriären va över. Som "tur va" fick han ju bara några brutna revben. Och nu hoppas jag och ber att Oscar klarar sig någorlunda lindrigt och att han kommer kunna komma tillbaka. Får inte besked från sjukhuset förän imorn... hur fan ska jag kunna sova nu? :'(
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious