KAN JAG KAN DU!

  2012-10-16 / 21:23:00 / Bilder /
 
Innan jag sätter igång med plugget inför Sam-provet på torsdag så tänkte jag ägna ett inlägg åt att skriva om min träning och kosthållning.
 
Det va ju egentligen innan nyår det började, jag kände att det va dags för en förändring, så vid nyår beslutade jag mig för att 2012 skulle bli som en nystart för mig. Tanken var från början bara att jag skulle sluta äta godis och snabbmat och träna lite oftare, mina förhoppningar på det va såklart att jag skulle gå ner lite (eller rätt mycket) i vikt. Och för alla er som nån gång har lovat er själva att sluta med onyttigheter är det jävligt kämpigt i början. Man går och är sötsugen hela tiden även fast man äter fasta måltider och (viktigast av allt) en stadig frukost. Och jag tror att för att kompensera sötsuget började jag med mina smoothies. Jag tror att jag gjorde minst en smoothie varje dag i 2-3 veckor innan sötsuget försvann helt och när det va borta började min resa nog på riktigt.
 
2 gånger i veckan började jag träna, tisdagar ihop med Pernilla och torsdagar själv, även vissa onsdagar ihop med Nathalie. Jag tyckte i början att det va roligare att träna ihop med någon, då slapp jag gå runt själv på gymmet och försöka hitta på egna övningar att göra, det va också lättare att komma iväg till gymmet då jag visste att det va någon som väntade där nere och det rekommenderar jag er som precis börjat träna, motivationen är inte den bästa i början och man vill bara spy på att gå till gymmet, men har du nån att gå med är det roligare och det är mycket troligare att du kommer iväg.
 
På 1 månad (Januari) hade jag gått ner 1 ynka kilo (tyckte jag), men jag fortsatte i samma spår som innan, jag käka frukt på helgerna när alla andra åt chips och godis, jag släpade mig ner till gymmet, speciellt på torsdagarna, då jag var tvungen att träna själv. Men efter 1,5-2 månader kände jag att det började bli roligt att gå till gymmet. Jag kände hur nöjd och fruktansvärt glad jag var efter ett hårt pass, när varenda muskel i hela kroppen skakade och jag knappt kunde gå. Jag strävade verkligen efter att känna den känslan efter varje pass på gymmet och att få den känslan efter varje gång.
 
Åter igen, alla ni som har börjat träna och börjat leva sunt, inser snart att det inte bara handlar om att skippa godis för att kroppen ska må bra, det är heller inte bra att äta för mycket produkter med för mycket socker i och liknande. Jag började då skära ner på ännu mer mat, och det va säkert i den här vevan som folk började ifrågasätta det sättet jag "levde" på.
  Fram mot våren/sommaren hade jag gått ner 3-4 kilo och jag tyckte att det va dags att ta tag i mitt liv ordentligt, sockersuget va borta sen längesen och snabbmat åt jag inte, jag åt heller inte mat med för hög socker eller fetthalt. Men nu började jag räkna kalorier också, vilket jag nu i efterhand kanske tyckte va lite av ett misstag! Och jag ber er som börjar leva sunt, räkna inte kalorier, det kommer snart bli lite av en besatthet och det kan sluta rätt illa.
  Och jag tränade nu kanske 3-4 gånger i veckan, 1 gång stenhård konditionsträning och 1 gång stenhård styrketräning i veckan och 2-3 gånger då jag fortfarande tränade och förbrännde, men inte så jag knappt kunde stå efter.
 
Och väl framme vid sommarlovet hade jag ju all tid i världen att träna :D jag gick nog ut och gick kanske en timme varje dag och åt nyttigt och kontrollerat, och nu gick det snabbt, min kropp hade ju nu fått upp en förbränning som pågick även då jag inte tränade och med rätt kost gick jag ganska snabtt ner i vikt, kanske lite för snabbt, men ändå. När sommarlovet var över vägade jag nog 59 kilo, men jag hade ju också tappat mycket muskler under den tiden jag gått ner.
 
Och när skolan började igen hade jag ju inte lika mycket tid att träna som jag hade haft på lovet, men eftersom kroppens egna förbränning var igång så behövde jag inte anstränga mig lika hårt för att få reslutat.
 
Nu väger jag nånstans mellan 55-56 kilo, men mitt mål nu är att bygga muskler, jag har slutat räkna kalorier då det skulle göra mig galen eftersom man måste äta ganska mycket då man bygger muskler, jag väger mig väldigt sällan nu förtiden då jag också skulle bli lite smått galen över att se att jag går upp i vikt, även då jag vet att det är muskler. Jag försöker att träna 3 gånger i veckan och ska också försöka få in ett pass kondition i veckan.
 
I kostväg så försöker jag äta mycket protein, så som kött/fet fisk/avokado/ägg o.s.v. och undvika vit pasta, vitt ris och inte allt för mycket potatis. Hitills verkar det funka fint och jag är oerhört nöjd att jag har lyckats komma såhär lång som jag har! Själv skulle jag säga att jag har kommit förbi den svåra biten, att förlora så mycet vikt, nu är det bara bygga upp kroppen igen. DEt kommer bli ett slit, men jag kommer fixa det ;D
 
och nu kommer det lite naket som jag utlovade härom dagen ;)
Här är jag nu, mitt mål är att få en aning grövre armar, mer tydliga magmuskler och betydligt större rumpa, annars är jag sjukt nöjd med vad jag har lyckats med :D
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious