Knäckebröd Recept

  2012-11-13 / 18:58:13 / Kost /
Gjorde nya knäckebröd idag efter skolan så jag har nått att käka när jag kom hem på eftermiddagarna när jag varit på gymmet :) Gjorde ett nytt slags knäckebröd idag, fortfarande på frön men jag ändrade lite i receptet.
Jag använde inte mjölet eller havregrynen på bilden utan körde på bara frön, ägg och olivolja. (
 
Recept:
* 1dl Linfrö
* 1dl sesamfrön
* ½ solrosfrön
* ½ valnötter
* ½ pumpafrön
* 2 ägg
* en skvätt olivolja
Rör ihop allt, bred ut på en plåt, in i ugnen i 175 grader. Låt stå i 5 min, ta ut skär i önskad storlek och in igen i 10-15 min.
 
Jag fick också en efterfrågan om det andra knäckebrödet jag gjorde innan det här, i det hade jag mjöl, vilket gör att det inte blir lika smuligt. Och dinkel är bättre och nyttigare än vetemjöl.
Recept:
* 1 dl sesamfrön
* 1 dl linfrön
* ½ dl havregryn
* ½ dl pumpafrön
*  2 msk dinkelmjöl
* 1 ägg
* ½ dl chachewnötter
* ½ dl valnötter
Rör ihop allt, men skulle smeten bli allt för tjock, ha i en liten skvätt vatten. Ut med allt på en plåt och ställ in i ugnen i 175 grader. Ta ut efter 5 minuter och skär ut i önskad storlek, ställ in igen och låt stå i 15-20 minuter.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious