HUNDMÄNNISKA

  2012-11-18 / 22:09:04 / Allmänt /
Ända sen jag var liten har vi haft hund, fram till 2006 (tror jag det va) då vi var tvugna att avliva henne på grund av sjukdom och ålder. Hon hade då hängt i ända sen 1994, och mamma hade haft henne innan jag föddes, Agnes var alltså hennes första barn :) Så hon hade funnits med i hela mitt liv, jag brukade till och med kalla henne min storasyster på dagis :'). Men ända sen vi var tvugna att ta bort Agnes har vi inte skaffat någon mer hund av EN anledning, tänker inte ta upp den här men jag tycker det är jävligt synd. För jag är verkligen en hundmänniska ut i fingerspetsarna. Om det är nått som jag är säker på så är det att när jag har flyttat hemifrån och lyckats få mig ett ordentligt liv, med hem, jobb och liknande, så ska jag skaffa hund! Det har jag vetat sen jag var liten!
Men mamma och jag pratade lite om hundar nu på kvällen och jag har kommit fram till att om jag inte vill ha en Parson Russel eller Jack Russel så vill jag ha en lite större hund och har nu efter jag har kollat runt på lite nätet och gjort lite test för vilken hundras som passar mig bäst (mest på skoj) och jag har fallit handlöst för en ras jag aldrig sett eller hört någonting om förut, nämnligen Beauceron. Dom är ooootroooligt snygga och ska tydligen ha både bra med energi men samtidigt vara intelligenta (svårt ord..? -.-) precis som jag vill att en hund ska vara :) tycker också att Rottweilers är skitsnygga och fina, rädslan som jag hade mot den här rasen som liten har helt släppt och jag älskar dom nu :) Jag vet att båda raser behöver väldigt mycket motion och att det krävs att man jobbar med dom för att dom ska må bra..
 
Beaceron:
 
Rottweiler:
:
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious