BANAN-BLÅBÄR POWERBAR

  2012-11-18 / 16:48:00 / Kost /
Powerbarsen höll på att ta slut, så när resten av familjen åkte iväg en liten stund så ställde jag mig och svängde ihop en ny slags bar. SOM BLEV UTSÖKTA! ;) Som tur va skrev jag ner hur jag gjorde så att jag kan dela med mig här på bloggen (Y) den ända som jag blev missnöjd med är att jag gjorde en för liten sats så att det blev bara några stycken och jag gjorde inte smeten tillräckligt tjock.. men det ska jag tänka på tills nästa gång. Såhär gjorde jag:
Recept:
* 1tsk Nyponskalsmjöl
* 1 dl Havregryn
* 1 tsk jordnötssmör
* 1 tsk krossade linfrön
* 1 ägg
* 1-1.5 msk mandlar
* 1 Banan
* 1 msk Pumpakärnor
* 1 tsk Gojibär
* 0.75 dl blåbär
Mosa bananen, hacka mandlarna, pumpakärnorna, blåbären och gojibären. Blanda ner allt i en bunke och ha i resten av ingredienserna. Bred ut på en plåt och låt stå i ugn på 175-180 grader i ca 30 minuter. Jag märkte dock att det tog lite lång tid så om ni ska göra det här men med ett tjockare lager smet, ha lite högre gradtemp, tror att 30 minuter ska räcka ändå.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious