Komplex

  2011-11-15 / 21:49:21 / Inspiration /
Tänkte ta upp lite snabbt alla ideal som alla unga tjejer har nu för tiden. För ALLA har det mer eller mindre och många väljer att gå för långt när det gäller dessa ideal, eller iallafall vikt idealen och komlexen som VÄLDIGT många har, och som väljer att lyfta fram lite mer i det här inlägget.

Nu för tiden är alla tjejer runt omkring oss smala, tjejerna i tidningen du läser är pinnsmala, tjejerna på tv har den kroppen man bara kan drömma om att få t.o.m med dina kompisar tycks vara smalare än dig, och är dom inte det går de jämt och ständingt och klagar på hur tjocka de är. Det kan vara allt från en "fet rumpa", "enorma lår" till en "tjock mage" och "armar med gäddhäng"... jag menar KOM IGEN!! Har du nån gång hört talas om Photoshop, alla dom där oerhört snygga men framförallt smala tjejerna i tidningarna är så jävla över retucherade att det det skriker om det. Och Vad gör inte dom för att få den kroppen, de hoppar över 3 måltider per dag och tar ett litet piller för att få i sig vitaminer/proteiner eller vafan det nu är de stoppar i sig, och sen tränar de som AS alla dagar i veckan flera timmar om dagen. Är det en sund livsstil? NEJ! Precis, fortsätter man i den stilen kommer man att bryta ner kroppen, förstöra den och t.o.m dö om man inte slutar!

Det är likadant med alla kändisar och alla snygga, snärta människor som är med på tv, har ni nån aning om hur mycket de avstår här i livet för att få den kroppen som alla suktar efter. Och jag ska säga det med, att när man är så rik som de flesta kändisar är, finns det ett litet knep som innehåller knivar, doktorer och operationssalar... ni förstår vad jag menar! Och det är att INGET du ser runt omkring dig är på riktigt, allt är fejk! Det är DU som är på riktigt och jag vet att du är skitsnygg och vacker på ditt sätt.

Självklart ska du kunna känna dig nöjd med dig själv, men det gör du inte genom att förstöra för dig själv genom att svälta sig och träna ihjäl dig. Visst kroppen mår bra av viss träning, och träning i lagom mäng, men inte överdrivet mycket, bara för att du vill bli av med ett par extra centimeter runt magen. Du ska känna dig nöjd med dig själv precis som du är, och strunta i alla runt omkring dig! Kanske för att du har lyckats med något i skolan? Gjort någon extra glad? Fått nån komplimang för något? Det är sånt du borde ta åt dig och bära med dig, de possetiva saker som händer i ditt liv. För ett litet leende från rätt person kan lyfta hela din dag, låt då inget komma ivägen för det. Inga dumma kommentarer eller elaka blickar (som jag vet man kan få, det händer alla).

Det måste man själv tänka på med, för det är ord och blickar som gör mest ont, om du hör något om dig är det svårt att bara skaka av sig det, jag vet för jag blir utsatt för det jämt och ständigt, därför har jag nog "vant" mig vid det lite nu, men det är nog omöjligt att nån gång riktigt vänja sig vid det. Det gör alltid lite ont, och hugger till som en kniv när du är som allra svagast. Speciellt om du får en kommentar om din vikt om du känner dig osäker kring det. Det värsta du kan göra då är att hugga tillbaka med samma mynt, du ska bara ignorera och gå där ifrån, eller om det kommer över nätet (som jag förövrigt tycker är så jävla fegt att dessa personer..... ah jag blir bara så jävla förbannad!!!!!!!) radera kommentaren från både bloggen/facebook eller vart du nu får den, OCH försöka redera den från minnesbanken. Det skedde aldrig!

Det är därför det är så sjuuuuuuuuuuuuuukt viktigt att tänka på vad du säger till folk, oavsett om du bara skämtar eller om du menar allvar för du vet aldrig hur den här personens tankar går! Tänk på det, Ord och Blickar är det som gör mest ont!

Bara för att jag skriver det här, betyder det att jag inte har några komplex? Absolut inte, visst har jag perioder som jag känner mig världsbäst och skitsnygg och så har jag perioder där jag känner mig hemsk och ful som stryk, jag tycker att jag kan gå ner några kilon här och där, och speciellt när jag står i provhytterna och provar kläder, då mår jag riktigt dåligt över mig själv, jämt! Men sen kommer nån med en gullig kommentar eller att jag kanske hittar nått skitsnyggt plagg som sitter riktigt bra och som gör att jag inte alls ser tjock ut. Då stiger mitt självfötroende och då kan jag leva på den trippen en stund, men sen kommer en negatov kommentar som ligger och gnager i flera dagar, men tänk då att: Jag är skapad att vara precis den jag är, och jag är vacker på mitt sätt! För det är du!!! Tänk bara på något som du ser fram emot, som kommer hända eller något gulligt som någon har sagt eller något roligt som har hänt som gjorde att du kände dig speciell just då! För så småningom kommer du att inse att du är du, och du är vacker! Det tar tid, det vet jag! Men du är aldrig ensam att föra ett krig mot dig själv och folk brukar aldrig lägga märke tillde där extra centimetrarna ändå!

Lev och njut nu av livet och avstå inte från sånt som varje människa behöver för att må bra!
Jag älskar dig! ♥



Detta är en vnalig bild i detta ämne, coh ajg tycker att det är hemskt att det kan gå såhär långt, jag tycker hon i spegeln är jättesöt och ser perfekt ut! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious