Måste få ut det!

  2010-10-24 / 21:09:53 / /

Ni vet ju vid det här laget att jag är ett grymt stort fan av Andreas Weise i Idol. Han är en underbart rolig och charmig kille och han är den mest skönsjungande killen i Idol. Jag kan ärligt takat inte förstå mig på er hatare därute :o

Andreas är en sjukt begåvad kille som verkligen brinner för det han gör, han sjunger otroligt fint och han har ett speciellt scensråk som smittar av sig rakt igenom rutan. Visst alla kan ha olika smak men varför gå så hårt på honom?

Om det är för att han har tagit kokain och för att han var en mobbare i skolan, för faaan, lägg ner!! Det där var hans förflutna och han har ju själv bestämmt att gå ut med det i media och berätta för att få det ur vägen. Så inte folk ska börja snacka och det tycker jag är sjukt modigt gjort av honom. Han har bett om ursäkt till alla han har mobbat när han var mindre och han säger att ta kokain va det sörsta misstaget i hans liv och att han aldrig någonsin skulle göra om det.

Jag föröker att inte ta åt mig av all skit som jag får ja emot av folk dagligen, men alla männiksor har en gräns och den gränsen har ni gått över nu, det gör ont att höra folk säga så om sin idol. Tänk er själva om någon skulle stå och spotta elaka och dryga kommentarer om din idol rakt i ansiket på dig. Du skulle till slut ta åt dig, det går inte att undvika.

Det var exakt det här som hände när Ola var med i melodifestivalen, ingen trodde att han skulle klara sig och vad hände?: han gick till final och kom på 7:e plats, men även om han inte kom på första plats så var det en vinst för honom att ens komma till finlen.

Jag kan inte fatta vad alla hatar med Andreas? snälla kan ni inte förklara för mig så jag förstår varför ni betéer er som svin mot mig och alla andra Weise-fans!

Ni vte säkert själva hur det är när man verkligen engarerar sig i något och verkligen lägger manke till och verkligen vill att det ska gå vägen och sen blir det bara skit.

Jag vet att det finns en hel del Weise-fans där ute som känner ungefär som jag, inför varje fredagsfinal så känner jag mig nervös, ledsen, arg och orolig hela veckan. Det känns som om det är hela livet som hänger på det här, (fast det egentligen inte är så) och man vill inget hellre än att han ska sitta säkert en vecka till. Det äna jag vill är att han ska sitta säkert så långt att han själv känner att han är en vinnare.

Han har själv sagt att han inte tror att han kommer stå och möta någon i Globen den 10 december men "att drömma går ju alltid". Det är precis så man ska tänka, men folk kan inte förstå det där ute. Nu är det 8 kvar i tävlingen och jag vet att för att känna sig som en vinnare så ville han ta sig minst till topp 5.

Nu ser vi till att det händer, eller?

Han är så mycket mer än vad som syns på scenen helt enkelt, snälla kom igen nu!!

En kompis skrev så här till mig:
"jag tkr du ska vara stolt över att du brinner så mkt för dina idoler, och att du inte ska bry dig om vad andra säger om det!"

Mina idoler är ju som sagt mina idoler och det är ju dom som jag inspireras och glädjs av, att inte brinna för sina idoler skulle vara att inte älska sin familj. Sen förstår jag om man kanske inte har någon idol, men det har jag, flera stycken faktist :D

Men nu har ni nog förstått vad det är jag vill få fram till er, och förhoppningsvis så har NI inspirerats av det här och hjälper mig att stödja Andreas i det här eller så kanske jag fått fram något i er som känner efter hur du egentligen känner för DIN idol och hur mycket DU är villig att satsa.

Även om ni slår mig i ansiktet med alla elaka kommentarer och liknande, jaa, jag kommer bli sårad och bli ledsen men jag kommer resa mig upp igen för hans skulle och visa att det är det här jag vill och brinner för. INGET kan stoppa mig eller någon annat Weise-fan!

Peace!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious